Direktlänk till inlägg 10 december 2015

Från en mamma

Av cicci - 10 december 2015 22:36

Dagarna är allt annat än enkla . Så mycket som jag vridit på mig de senaste dygnen , helt ofattbart . Kvittar om barnet då är 16 eller 1 , man oroar sig ändå o vill det bästa .
Detta med språket har varit så svårt .. ? ja man kan inte föreställa sig ! Man förstår först då när man sitter där o försöker förmedla ens vilja eller tanke .Det gör ont att se någon så vilsen att han inte ens klarar äta , även om vi bytt ut maten mot nöt , kyckling , fisk mm istället för gris . Idag hoppade jag nästan av glädje för de 2 tacos han åt ? men för mig kändes det i mitt (redan) mamma hjärta . Att man kan känna så snabbt för en människa man knappt känner men faktiskt har vi tagit honom åt oss helhjärtat . inte alls va vi trodde skulle ske , något som detta ! Vi har varit inne på fosterbarn mm innan men nu blev det helt annat än liten tjej på 6 . Större krav ! Större prövning minst sagt men tror helt ärligt att detta kommer gå! Lite tid , skola mm så ska det nog flyta på .
För mig mentalt så har det varit katastrof då allt gått så fort . Hade behövt några dagar att planera , lägga upp o så .
Idag äntligen fick vi kontakt med en kompis till min bror , de talar samma språk! Han kom o förmedlade mellan oss o öppnade för honom nya dörrar För vännero framtid även i denna hålan. Förstod att han kände sig ensam o ledsen , vilsen va bara förnamnet . ? Men detta ska vi ordna , det är ett löfte!

Till vår son!


Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cicci - 11 januari 2016 00:32


Mitt i natten Nu så är ledigheten över , vardagen står framför en igen. Måste säga att jag faktiskt har njutit av sovmorgnar! Har varit skönt o ha lov , även vilat skallen från allt. I morgon börjar då M på skola , vi ska va där med honom ...

Av cicci - 7 januari 2016 09:57


God morgon!   Va ett tagsen jag skrev sist nu men det har varit en hel del möten , jul o nyår på det    Har kämpat med att anpassa familjen för att kunna funka o det jobbar vi än på (mat, tider för rutiner mm) . Jag antar att det kommer att va ...

Av cicci - 8 december 2015 18:05

Livet står gärna med nya prövningar ... Har det inte tidigare varit uppenbart så har dessa 2 senaste dagar totalt förändrat våra planer o familj . Stress o nervositet på hög nivå o idag när allt ska ske ja då rasar bilen . Nu är vi billösa igen o ä...

Av cicci - 4 december 2015 20:58


Jaha vilken dag ... Tagen med storm! Vi hade tur i morse när vi gick till skola o dagis att det bara dugga o mormor hann lagom hem med lilla efter förskolan innan helga låg över oss ! Man har kunnat känna hur huset vibrerat , det har smällt saker ...

Av cicci - 3 december 2015 22:41


Hej o hå ... Jag är inge bra på detta med att blogga dagligen ? Glömmer av bloggen i dagar ! Händer typ inget eller så är det att det händer en massa på rad . Tex så kommer jag va sjukskriven tills i vår o nu om ett par dagar ska jag till sjukhus...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards