Direktlänk till inlägg 4 december 2015

Dagen med helga

Av cicci - 4 december 2015 20:58

Jaha vilken dag ... Tagen med storm!
Vi hade tur i morse när vi gick till skola o dagis att det bara dugga o mormor hann lagom hem med lilla efter förskolan innan helga låg över oss ! Man har kunnat känna hur huset vibrerat , det har smällt saker i väggarna utanför o hästtransporten här ute va inte långt från att välta . I stan har tak blåst av hyreshus ? det har varit ett jädra oväder !!! På vägen till gården låg flera träd o hemma där har det vält träd på gården o ett över verkstaden . Hoppas bara de större träden vid huset står pall för helgas vindar. Egentligen skulle vi haft Filippa denna helg men vi bytte då vi anser det riskabelt att hon ska va på gården . Hon vill gärna ut till hästarna o greja. Jag stannar hellre här i byn med lilla än att va i skogen utan ström . Gubben o kusinen min (jägarn) får nöja sig med värmeljus för Fortum kan inte svara på när de fått ordning på skador på elnät . Är uppenbart att det inte bara är vi människor som söker skydd för ovädret ? idag har vi flertal inneboende som dyker upp ! Små jädra möss o jag tycker det kryllar av de . kanske borde släppa ut Kevin o Olle på golven ? synd bara att de är mätta o belåtna . Man ska kanske inte neka skydd o värme !?!
Jag hoppas hårt att slippa strömavbrott ...



Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cicci - 11 januari 2016 00:32


Mitt i natten Nu så är ledigheten över , vardagen står framför en igen. Måste säga att jag faktiskt har njutit av sovmorgnar! Har varit skönt o ha lov , även vilat skallen från allt. I morgon börjar då M på skola , vi ska va där med honom ...

Av cicci - 7 januari 2016 09:57


God morgon!   Va ett tagsen jag skrev sist nu men det har varit en hel del möten , jul o nyår på det    Har kämpat med att anpassa familjen för att kunna funka o det jobbar vi än på (mat, tider för rutiner mm) . Jag antar att det kommer att va ...

Av cicci - 10 december 2015 22:36

Dagarna är allt annat än enkla . Så mycket som jag vridit på mig de senaste dygnen , helt ofattbart . Kvittar om barnet då är 16 eller 1 , man oroar sig ändå o vill det bästa . Detta med språket har varit så svårt .. ? ja man kan inte föreställa si...

Av cicci - 8 december 2015 18:05

Livet står gärna med nya prövningar ... Har det inte tidigare varit uppenbart så har dessa 2 senaste dagar totalt förändrat våra planer o familj . Stress o nervositet på hög nivå o idag när allt ska ske ja då rasar bilen . Nu är vi billösa igen o ä...

Av cicci - 3 december 2015 22:41


Hej o hå ... Jag är inge bra på detta med att blogga dagligen ? Glömmer av bloggen i dagar ! Händer typ inget eller så är det att det händer en massa på rad . Tex så kommer jag va sjukskriven tills i vår o nu om ett par dagar ska jag till sjukhus...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards