Alla inlägg under december 2015

Av cicci - 10 december 2015 22:36

Dagarna är allt annat än enkla . Så mycket som jag vridit på mig de senaste dygnen , helt ofattbart . Kvittar om barnet då är 16 eller 1 , man oroar sig ändå o vill det bästa .
Detta med språket har varit så svårt .. ? ja man kan inte föreställa sig ! Man förstår först då när man sitter där o försöker förmedla ens vilja eller tanke .Det gör ont att se någon så vilsen att han inte ens klarar äta , även om vi bytt ut maten mot nöt , kyckling , fisk mm istället för gris . Idag hoppade jag nästan av glädje för de 2 tacos han åt ? men för mig kändes det i mitt (redan) mamma hjärta . Att man kan känna så snabbt för en människa man knappt känner men faktiskt har vi tagit honom åt oss helhjärtat . inte alls va vi trodde skulle ske , något som detta ! Vi har varit inne på fosterbarn mm innan men nu blev det helt annat än liten tjej på 6 . Större krav ! Större prövning minst sagt men tror helt ärligt att detta kommer gå! Lite tid , skola mm så ska det nog flyta på .
För mig mentalt så har det varit katastrof då allt gått så fort . Hade behövt några dagar att planera , lägga upp o så .
Idag äntligen fick vi kontakt med en kompis till min bror , de talar samma språk! Han kom o förmedlade mellan oss o öppnade för honom nya dörrar För vännero framtid även i denna hålan. Förstod att han kände sig ensam o ledsen , vilsen va bara förnamnet . ? Men detta ska vi ordna , det är ett löfte!

Till vår son!


Kram C

Av cicci - 8 december 2015 18:05

Livet står gärna med nya prövningar ... Har det inte tidigare varit uppenbart så har dessa 2 senaste dagar totalt förändrat våra planer o familj .
Stress o nervositet på hög nivå o idag när allt ska ske ja då rasar bilen . Nu är vi billösa igen o ändå har vi bara haft den ett par månader ? Som tur va så kom vi iallafall till tandläkaren med lilla . Sen va det min tur att åka o starta min behandling på kss ? o då rasade bilen här utanför , SJÄLVKLART ! Efter panik o fix så fick iallafall gubben låna bil av sin chef så vi överlever o lilla kom till skyttet. Hon skjuter nu för o få en plats i skaraborgsserien! Lycka till !!!

Idag kl 19.30 anländer storken ? med tåg ! Från att varit 3 blev vi 4 , snabbaste graviditet jag varit med om må jag säga . 2 dygn o helt plötsligt har vi en son på 16 från Libyen .
Fråga inte hur det hela kom sig , fick ett samtal med förfrågan o 5-10 min samtal mellan han o gubben så va bollen på rullning . På en dag har vi gått från avlastningshem till familjehem ?
M kan dock inte svenska men med samarbete med andra så ska vi nog ro båten i land med o om ca en månad så ska han börja skolan ...

Vi har blivit med son ?



Kram C

Av cicci - 4 december 2015 20:58

Jaha vilken dag ... Tagen med storm!
Vi hade tur i morse när vi gick till skola o dagis att det bara dugga o mormor hann lagom hem med lilla efter förskolan innan helga låg över oss ! Man har kunnat känna hur huset vibrerat , det har smällt saker i väggarna utanför o hästtransporten här ute va inte långt från att välta . I stan har tak blåst av hyreshus ? det har varit ett jädra oväder !!! På vägen till gården låg flera träd o hemma där har det vält träd på gården o ett över verkstaden . Hoppas bara de större träden vid huset står pall för helgas vindar. Egentligen skulle vi haft Filippa denna helg men vi bytte då vi anser det riskabelt att hon ska va på gården . Hon vill gärna ut till hästarna o greja. Jag stannar hellre här i byn med lilla än att va i skogen utan ström . Gubben o kusinen min (jägarn) får nöja sig med värmeljus för Fortum kan inte svara på när de fått ordning på skador på elnät . Är uppenbart att det inte bara är vi människor som söker skydd för ovädret ? idag har vi flertal inneboende som dyker upp ! Små jädra möss o jag tycker det kryllar av de . kanske borde släppa ut Kevin o Olle på golven ? synd bara att de är mätta o belåtna . Man ska kanske inte neka skydd o värme !?!
Jag hoppas hårt att slippa strömavbrott ...



Kram C

Av cicci - 3 december 2015 22:41

Hej o hå ...
Jag är inge bra på detta med att blogga dagligen ?
Glömmer av bloggen i dagar ! Händer typ inget eller så är det att det händer en massa på rad .
Tex så kommer jag va sjukskriven tills i vår o nu om ett par dagar ska jag till sjukhuset på behandling .
Vi har barn o det är en massa måsten mm innan jul . jul stress? Ne inte jag inte !
Nu är iallafall Beata o Olle hemma , Beata i skogen o Olle här hos mig i lyan . Papper o allt på de så det va en seriös affär . Kan väll säga att jag varit ganska upptagen med att studera våra nya familjemedlemmar o låta de lära känna ens doft mm . Även ormar har olika personligheter , de ni . Beata är lugn o ja hon tar det mesta ganska coolt , Olle ? ja han är det mer fart på o ganska klumpig . Han kan få en o skratta när han har sina grejer för sig i terrariet . Skam den som ger sig !!!

I denna vecka har motion o socialt stått högst på listan över att göra/ måsten . Har faktiskt varit ute så mycket o promenerat så jag har träningsvärk i näst intill hela kroppen . Till o med molly är helt slut efter dagar av frisk luft , så pass så hon ligger utslagen på soffan . ?
Från att knappt kunna ta sig utanför dörren till att knappt va inne .... Ja det är skillnad . Kanske beror på bytet av medicin ? Blev illa tvungen så nu är spänningarna mm tillbaka men kan inte äta de tillsammans men där emot känner jag mig gladare o har mer lust att gå ut , möta folk .
Fick en släng av sån depression/ångest så jag inte kunde behålla maten om jag ens fick i mig någon . Resulterat i en liten viktnedgång men det skadar dock inte ? Några kg till minus tack men kanske på frisk väg .
I morgon ska lill killen hem till sin mamma , han har varit här i veckan o i helgen kommer Filippa hem .
Jag hoppas på att få behålla energin så jag kan spendera timmar i stallet o kanske hoppas på " kaffebesök" .





Kram C

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards