Alla inlägg den 6 november 2015

Av cicci - 6 november 2015 22:20

Skönt o äntligen va hemma på gården igen , dessa ljud (läs tystnad) som man tidigare kunde bli knäpp på .... Den är underbart nu! Jag kan inte bo hela tiden här mitt uti ingenmansland får ju lappsjukan men just nu när jag mår som jag gör ?
Vill inte lämna !

Jag fick tag på en snutt från lilla o poppes löshoppning
https://youtu.be/tHdBUy-ByK0
Vet inte om länken funkar men ger det ett försök , bloggar via mobilen o hur det funkar med länkar på bloggplatsen minns jag inte .
Idag har vi bara tagit det soft , våra vänner (hästarna) står inne i natt , undvika väta då det vankas ridning för iallafall 2 av de i morgon bitti. Man kan inte lita på vädret ?

För mig o gubben vankas annat jobb i morgon . Det ska dras hem balar o det ska ordnas för hönsen. Lilla ska även denna gång ha egna o självklart blev valet silkes ? ska beställa hem ägg , blandade färger . jag saknar mina ankor men vågar mig inte på det igen då över hälften togs av räven. Annars så har vi ju den perfekta dammen här bakom huset ?

I morgon kväll så ska jag än en gång (längtar galet) lägga min kropp under tattoo maskinen . Denna gång är det händerna , 3 nya ! Speciellt en av de har jag väntat ett tag nu på att göra ?, en med mening som verkligen är jag o den siste så liten men så stor betydelse bakom .
Bilder ? Ne visste jag väll men det kommer säkert ändå förr eller senare. Sen är jag uppe i 20 st?! Gubben ska med smälla på sig en till .

Ne va ska man säga? Härma de andra o med lägga sig?! I morgon är det upp senast 9 ? aa lycka till får jag önska den som ska få liv i mig om jag väl somnat ! I morgon är det kladdkakans dag ? om man skulle baka en med citronsmak o bjuda hem ett par på fika? Ja det återstår o se om jag hinner baka någon innan man säger/lovar för mycket .



Kram C

Av cicci - 6 november 2015 08:02

Lilla är på förskolan , här sitter jag framför Dr phil ....

God morgon!

 

Idag har Dr P 2 flickor hos sig , handlar om en styvfarfar (heter det så) som förgripit sig på dessa 2 som små o att farmodern inte gjorde nått för att stoppa det    Grrrr... jag blir så upprörd! Så arg! Äcklad!!! 

 

Fredag idag o denna helg betyder - barnhelg!

Äntligen ska jag åka hem till gården , se lilla o poppe lära sig o gå igenom nya saker . Förra gången longerades han lös runt i deras egna lilla fixade "raundpin" . Han travade runt o löshoppade Tänk va mitt mammahjärta hoppade med av stolthet!

De är så duktiga de 2 ...Ska filma om de gör samma denna helg.

De har kommit långt lilla o poppe   

 

 

Hemma i huset håller gubben på o renoverar , han är så duktig! Mellanrummet , matsalen kan vi kalla det är så fin .


Jag bara älskar o sitta där inne , där äter vi våra julmiddagar kring det stora bordet han o bror min gjorde. Där är enda plats för många stjärterum    i år ska det bli nya varma minnen då det äntligen är så gott som till fullo inrett. I år har vi också gubbens släkt med oss på ena väggen . Det har varit en del som tidigare inte fanns med i våra liv men äntligen ser det ut som att lilla kommer att få träffa o lära känna sina farbröder , faster o kusiner .

Familjen är viktig!

 

Jag har inga planer inför helgen .. pyssla lite stall o verka hästrna blir det nog men sen ska jag nog bara njuta av allt gården har att bjuda på.

Antar det blir lite jobb med "hönshuset" , isolera o förbereda inför hönsen som är planerat att "anlända" nästa helg, också då hämtar vi äggmaskinen , satsar på att börja med 130 ägg i veckan när vi sätter igång.

Spännande!

 

 

 

                                                  

                      Kram C

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards