Direktlänk till inlägg 5 november 2015

inlägget som blev annat än som va tänkt

Av cicci - 5 november 2015 21:59

Så där....

Nu äntligen är de 3 finalisterna uttagna i hela sverige bakar !   

Jag har följt det sen start, nja senaste månaderna så har jag väll följt de mesta mat o bakpogram, nytt intresse för mig det där med bakning.

Allt man kan åstakomma på ett par timmar i köket .

 

Idag har varit yttligare en dag där jag sovit bort hela fm o sen några timmar på em   

Det är det värsta jag vet när jag inte orkar med vardagens "måsten" men så är tyvärr den bistra sanningen med min medicinering när man försöker hitta balans som funkar i piller .

Detta med ökad dos till 3 om kvällen har tidigare slagit ut mig totalt , nu den sista tiden på 2 har funkat tills nyligen . Mardrömmar som kommer åter o detta med att sova så lätt så man vaknar flera gånger om o om igen , känns som man bara blundar o vilar , kroppen går inte riktigt in i sömn o slappnar av , spänningsvärken i skallen   

Värsta med det hela är nog denna totala avsmak till allt ....man pallar inte!

 

Idag är det torsdag o som alltid har lilla pingstkyrkan    idag klev hon in i bilen så lycklig , hon har fått 2 liter jesus i sig (hennnes egna ord hahaha)

Jag står fortfarande för detta trotts att jag själv inte är troende att hon har sin rätt att prova , känna efter o se sin egna väg  den frågan . Gör det henne lycklig så må så va!!!

jag stöttar henne i hennes val .

 

Idag medans lilla va o fick lite jesus i sig så passade vi på att hälsa på ett par bekanta (IoK)

Trevligt sällskap , en mugg kaffe o lite socialt ..  det kan va behövligt när man inte finner orken att gå ut om dagarna , jag måste , jag vet...

40 minuter om dagen skulle jag ta en promenad på order av min läkare   men tyvärr så går det inte .

Vill inte gå ut bland folk , när va jag sist o handlade ?

Ju mer jag ser på situvationen ju mer ångest får jag men nästa vecka måste jag rycka upp mig då försvinner nämligen bekvämligheten med skjuts åt lilla till förskolan , jag måste följa henne . Kanske är det bättre för nu har det varit så enkelt att bara göra alla morgonens måste o lämna henne när bilen kommer utanför. 

 Kanske vändningen kommer den med .

Är inte lätt att förklara , det går liksom upp o ner , kommer o går!

Hämtning har bara varit ett samtal bort .

 

Annars så har jag fått info om att prince min lille växer , han tyr sig till pappa    så kul o se

 

Jag hade ju mina planer att ställa ut honom o poppe
Japp min kille är shettis , lagom  att orka med nu med värken mm.

Pippi rids nu mera av filippa de helger hon är hos oss. Jag hoppas väll på att komma igång igen !

 

Detta inlägg blev allt annat än vad det va tänkt , men detta är min varadag med fybro som jag tvingas leva med

 

 

 

                                                  
                                            Kram C

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cicci - 11 januari 2016 00:32


Mitt i natten Nu så är ledigheten över , vardagen står framför en igen. Måste säga att jag faktiskt har njutit av sovmorgnar! Har varit skönt o ha lov , även vilat skallen från allt. I morgon börjar då M på skola , vi ska va där med honom ...

Av cicci - 7 januari 2016 09:57


God morgon!   Va ett tagsen jag skrev sist nu men det har varit en hel del möten , jul o nyår på det    Har kämpat med att anpassa familjen för att kunna funka o det jobbar vi än på (mat, tider för rutiner mm) . Jag antar att det kommer att va ...

Av cicci - 10 december 2015 22:36

Dagarna är allt annat än enkla . Så mycket som jag vridit på mig de senaste dygnen , helt ofattbart . Kvittar om barnet då är 16 eller 1 , man oroar sig ändå o vill det bästa . Detta med språket har varit så svårt .. ? ja man kan inte föreställa si...

Av cicci - 8 december 2015 18:05

Livet står gärna med nya prövningar ... Har det inte tidigare varit uppenbart så har dessa 2 senaste dagar totalt förändrat våra planer o familj . Stress o nervositet på hög nivå o idag när allt ska ske ja då rasar bilen . Nu är vi billösa igen o ä...

Av cicci - 4 december 2015 20:58


Jaha vilken dag ... Tagen med storm! Vi hade tur i morse när vi gick till skola o dagis att det bara dugga o mormor hann lagom hem med lilla efter förskolan innan helga låg över oss ! Man har kunnat känna hur huset vibrerat , det har smällt saker ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards